سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جواد وکیلی[28]

مهندسی برق الکترونیک از دانشگاه مازندران .. دانشکده فنی و مهندسی بابل در سال 79و کارشناس فناوری اطلاعات در صدا و سیمای مرکز گرگان و کارشناس فنی حراست صدا و سیما و مسئول وب سایت صدا و سیما ... کارشناسی ارشد کامپیوتر -گرایش هوش مصنوعی دانشگاه مشهد... زمینه کاری : شبکه های کامپیوتری ،ویندوز 2003 سرور،سیسکو پیشرفته، لینوکس ،هک ، امنیت شبکه وموسیقی.... اینا رو بی خیال خودت خوبی !!!

ویرایش
جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
کاربردی

تصویری استثنائی از امداد رسانی در زلزله چین

 





      

تصویری استثنائی از امداد رسانی در زلزله چین

 





      

MP3 پلیر 500,000 گیگابایتی

 آیا می‌توانید یک MP3پلیر با ظرفیت 500,000 گیگابایت را حتی تصور کنید؟! این اصلا باورکردنی نیست. اکثر پخش‌کننده‌ای موسیقی امروزی تنها می‌توانند 40,000 قطعه موسیقی را در خود جای دهند.
به گزارش
بخش خبر تراشه، محققان در دانشگاه گلاسگو یک نانوتکنولوژی ایجاد کرده‌اند که می‌تواند ظرفیت دخیره‌سازی را تا 150,000 برابر افزایش دهد. این به معنای 500,000 گیگابایت بر روی یک تراشه و یا اینچ مربع می‌باشد.
پروفسور لی کرونین در
اینباره اظهار داشت: "آنچه که ما انجام دادیم یافتن راهی بود برای امکان افزایش بالقوه ذخیره‌سازی اطلاعات در یک مسیر رادیکال. این پیشرفت بطور واضح نشان می‌دهد که این حرکت امکان‌پذیر است و ما هم‌اکنون در حال برطرف کردن مشکل ساخت و آدرس‌دهی اطلاعات هستیم. همچنین این حرکت باعث تغییر ساخت تراشه‌ها خواهد شد بدین معنا که می‌توان به جای سیلیکون از پلاستیک برای اینکار استفاده نمود که با اینکار سیستم‌ها هم از لحاظ فیزیکی و تکنولوژیکی انعطاف‌پذیرتر می‌شوند."

منبع
:www.tarashe.com

 

 





      

پندهای چارلی چاپلین

 با پول می شود خانه خرید ولی آشیانه نه،رختخواب خرید ولی خواب نه،ساعت خرید ولی زمان نه، می توان

  مقام خرید ولی احترام نه،می توان کتاب خرید ولی دانش نه،دارو خرید ولی سلامتی نه، خانه خرید ولی

زندگی نه و بالاخره ، می توان قلب خرید، ولی عشق را نه

 





      

رایت سی دی و اطلاعات از طریق شبکه

سلام... شاید خیلی از شما تا بحال گفته باشید چطور میشه یک سی دی رایتر را در شبکه share کرد و از کامپیوترهای دیگه اطلاعات را در جائی دیگر رایت کرد

توسط نرم افزاری به نام  lanwriter 1.1  می تونید این کارو انجام بدین اما چون جدید اومده و هنوز کرک نشده نرم افزار دیگری را برای دانلودگذاشتم..... نام آشنای nero net  ... دانلود کنید و اونو داخل یک کامپیوتر مرکزی به عنوان سرور نصب کنید و کاربرانی که مجوز رایت دارند را تعریف کنید... اکنون از هر کامپیوتری در شبکه می توان با اجرای نرم افزار نرو به سیستم مرکزی وصل شد و با دادن کلمه کاربر و رمز رایت نمود....

دانلود





      

دعوت به سایت متخصصان ایران

اگر میخواهید در محیطی جدید و با نشاط از تجربیات علمی دیگران بهره مند گشته و با متخصصان دیگر آشنا شوید و خود را بعنوان یک متخصص در جوامع علمی بشناسید و از امکانات استخدامی خاص و مزایای ویژه و خبرهای جدید استفاده کنید ..... به این لینک سری بزنید.

http://www.irexpert.ir/Webforms/SignUp/NewSignUp.aspx?EID=44487

 

 

 





      
رنگین کمان
پنج شنبه 87/1/29 | جواد وکیلی

بررسی کمانی شکل بودن رنگین کمان

 

اولین کسی که به طور جدی در باره این مسئله مطالعه کرد رنه دکارت بود . قبل از دکارت کسانی مانند قطب الدین شیرازی یا تیودوریک در این باره تحقیق کرده بودند . دکارت با توجه به قوانین شکست همزمان ولی به طور جداگانه از اسنل ( بنیان گذار اصلی قوانین شکست و بازتاب ) به شرح رنگین کمان پرداخت و در سال 1637 نتایج خود را منتشر کرد .



قطـره هـای آب در حـال سـقوط کروی شکل اند ، پس به سراغ نحوه برهــم کنـش یـک پرتـو نـور سـفید ، بـا یـک کـره شـفاف مـی رویـم . اگر کمـی بـــا چگونگی شکل گیری رنگین کمان آشنا باشید می دانیــد کـه رنگین کمان اصلی را مجموعه پرتوهایی که در مرز قطرهوا، دوبار شکسته و یک بــار بـاز تـابیده انـد، مـی سـازند و چـون ضریب شکست آب برای رنگهای مختلف متفاوت است، نور سفید در ضمن این شکســت هـا بـه اجـزای رنـگیاش تجزیـه میشود، اما نور خورشید پیوسته است و در تمــام نقـاط رو بـه نور قطره با آن برخورد می کند که شرایط بازتاب و شکســت در هر یک از این نقاط ، متفاوت است.

مثلا پرتو نوری که راستای آن از مرکز قطره می گذرد، بدون شکست وارد آن شده و در سوی دیگر باز تابیده مــی شـود و روی همان مسیر ورودی بــه بـیرون بـر مـی گردد. بـه عبـارت دیگر پرتو به وسیله قطره 180 درجه تغییر جهت می دهــد، در مقابل اگر پرتو نور مماس بر قطره به آن بتابد، می توانید ببینید که هنگام ورود به بیشـترین مـیزان ممکـن مـی شـکند و پرتـو خروجی با پرتو خروجــی بـا پرتـو ورودی زاویـه حـدود 165 درجه می سازد، بررسی بیشتر نشان می دهد که در بین این دو وضعیت حدی ، زاویه انحـراف زاویـه بیـن پرتـو خروجـی و ورودی از 180 درجه کاهش می یابد بــه مقـدار کمینـه 138 درجه می رسد و سپس دوباره تا 165 درجه بالا مــی رود، امـا چون در اطراف مقدار کمینه، تغیـیر زاویـه کـم اسـت، بخـش بزرگی از نور فـرودی ، در حـول و حـوش ایـن زاویـه 138 درجه از قطره خارج می شود. به عبــارت دیـگر ، شـدت نـور خروجی در تمام زوایا یکسان نیست و بیشتر نـور رنگینـی کـه از قطره بیرون می رود، با جهت تابش خورشید، زاویه حــدود 138 درجه یا معادل آن 42 درجه می سازد. البته ایــن زاویـه، بستگی به رنگ پرتو دارد و بین 40 تا 42 درجه برای رنگهای قرمز تا بنفش متفاوت است. بنابراین می توان تصور کـرد کـه تنها در زوایای حــدود 42 درجـه ، پرتوهـای رنـگی بـه طـور مؤثر از قطره خارج می شوند.



حالا تصور شکل رنگین کمــان، کـار سـاده ای اسـت، فـرض کنید در بعد از ظــهر ، خورشـید در حـال تـابش و فضـا پـر از قطره های کروی آب است و شما هم پشت به خورشــید و رو به شرق ایستاده اید، در این وضعیت نور رنــگی کـه بـه چشـم شما می رسد، مجموعه نورهای خـارج شـده از تمـام قطراتـی است که خط واصل چشم شما و آنها با راستای نور خورشید، زاویه بین 40 و 42 درجه می سازد.

مکان هندسی این قطره ها مخروطی بــه رأس چشـم شماسـت که نیم زاویه رأس آن حدود 42 درجه است. چیزی که شما از رأس این مخروطی می بینید مقطع آن است، یعنی یک نوار دایره ای به پهنای زاویه ای بین 40 و 42 درجه که رنگهای قرمز تا بنفش را در خــود جـای داده اسـت، البتـه
سطح افق، این دایره را قطع می کند و چون قطـرات آب تنـها در هـوا حضـور دارنـد، شـما تنـها کمـانی از یـــک دایــره را میبینید. این کمان، وقتی پرتو خورشید موازی با افـق اسـت، یعنی هنگام غروب به بیشینه خــود مــی رسـد و بـه نیـم دایـره تبدیل می شود. البته در آســمان و مثـلا از درون هـواپیمـا در شرایط مساعد می تـوان رنگیـن کمـان دایـره ای را هـم دیـد.

آنطرف رنگین کمان کجاست؟

وقتی در طول بارندگی فقط یک رنگین کمان می بینیم در واقع چند رنگین کمان وجود دارد؟ پاسخ این سؤال آنطور که فکر می کنید ساده نیست! وقتی نور وارد یک قطره آب می شود، در داخل قطره بازتاب کرده، و آنچه به چشم ما باز می تابد رنگین کمان را تشکیل می دهد. هر قطره باران، نوری را که واردش می شود در تمام جهات ممکن بازتابانده و می شکند. اولین بار که نور با قطره برخورد می کند، یک پرتو کسری از آن نور بازتاب می کند و و بقیة آن در طول قطره حرکت می کنند تا به پشت قطره از سمت داخل برخورد کنند. دوباره، مقداری از نور شکت خورده و مقداری بازتاب می کند. در هر برخورد با سطح سطح داخلی قطره، مقداری از نور باز می تابد و در قطره می ماند، و باقیماندة آن خارج می شود. بنابراین پرتو های نور می توانند بعد از یک، دو، سه بازتاب داخلی یا بیشتر از قطره خارج شوند.



وقتی شما دو رنگین کمان می بینید، اولین یا اصلی ترین کمان در زاویة 42 درجه، با نور قرمز در بیرون و نور بنفش در داخل به طور واضح دیده می شود. کماان دوم همیشه کم رنگ تر بوده و بواسطة بازتاب دوم با رنگهای معکوس (بنفش در بیرون و قرمز در درون) در زاویة 51 تشکیل می شود. اسحاق نیوتن یک معادله ریاضی بر حسب اندازه زاویة رنگین کمانها بعد از بازتاب
N اُمِ داخل قطره بدست آورد. او معتقد بود که در بازتاب سوم نور کافی وجود ندارد که در واقع شخص آنرا ببیند، از اینرو هرگز مسئله را برای 3=N حل نکرد. ادموند هالی، بعد از نامگذاری ستارة دنباله دار هالی، محاسبات را بر دوش گرفت و کشف کرد که سومین رنگین کمان در زاویة 40 درجه و 20 ثانیه تشکیل می شود، و شگفت زده شد. این رنگین کمان نبایستی در مقابل خورشید تشکیل شود بلکه دور تا دور خورشید تشکیل می شود! دو هزار سال بود که بشر به اشتباه در طرف دیگر آسمان در جستجوی این کمان بود.

 





      

تماس با مردگان از طریق تلفن همراه!

 

یک شرکت ژاپنی تولیدکننده قبر، تابوتهای خود را مجهز به بارکدهایی کرده است که می‌توانند امکان برقراری ارتباط با دوران حیات مردگان را فراهم کنند!به گزارش خبرگزاری مهر، شهروندان ژاپنی که علاقه شدیدی به استفاده از فناوریهای نوین دارند و در تمام طول زندگی خود ارتباط خود را با فناوری قطع نمی‌کنند، از این پس می‌توانند تماس خود را حتی با عزیزان درگذشته خود نیز از طریق تلفن همراه حفظ کنند!
در حقیقت شرکت "ایشینوکوئه"، تولید کننده ژاپنی سنگ قبر و تابوت، روی تابوتهای ساخت خود بارکدهایی را نصب کرده است که اقوام و خویشاوندان مردگان می‌توانند آنها را اسکن کنند و پس از اسکن این بارکدها عکس، فیلم و دیگر اطلاعات مربوط به درگذشتگان خود را مشاهده کنند.براساس گزارش رویترز، در حقیقت اقوام و خویشاوندان مردگان می‌توانند پس از اسکن این بارکدها، روی صفحه نمایشگر تلفن همراه خود یادگاریها، عکسها، فیلمها و دیگر اطلاعات مربوط به دوران زندگی عزیزان درگذشته خود را که از قبل به صورت این بارکدها ذخیره شده‌اند مشاهده کنند.این قبرهای جدید که از ماه آینده در ژاپن به فروش می‌رسند در حدود یک میلیون ین برابر با 10 هزار و 10 دلار عرضه می‌شوند. هدف از این تولید این قبرها، تجدید خاطرات با مردگان و حفظ نام و یاد آنها است.




      

راه اندازی اولین سرویس دهنده فتوبلاگ ایرانی

اولین سرویس دهنده فتوبلاگ ایرانی با قابلیت درج عکس , موسیقی ، مطلب و طراحی آنلاین قالب راه اندازی شد .
این سایت با هدف ایجاد فرهنگ فتوبلاگ نویسی در ایران بصورت رایگان فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال توسعه امکانات خود جهت رفاه حال فتوبلاگ نویسان ایرانیست . قابل ذکر است که تنها تفاوت فتوبلاگ با وبلاگ در این است که وجود یک عکس همراه با مطلب در آن الزامیست و نویسنده سعی می کند بجای متن بیشتر با عکس مطلب خود را بیان کند .


برای مشاهده سایت به آدرس www.webphoto.ir

 مراجعه کنید





      
سال نو
یکشنبه 87/1/4 | جواد وکیلی

سال نو مبارک

ما هم که دیدیم پول توی بانک به درد نمیخوره به کارش انداختیم و یک تویوتا قراضه کرولا برای 10 روز عید خریدیم... بی خیال دنیا ... صفا کن  

روز دوم عید ... فاضل آباد... منزل پدرخانم

 





      
   1   2      >