سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جواد وکیلی[28]

مهندسی برق الکترونیک از دانشگاه مازندران .. دانشکده فنی و مهندسی بابل در سال 79و کارشناس فناوری اطلاعات در صدا و سیمای مرکز گرگان و کارشناس فنی حراست صدا و سیما و مسئول وب سایت صدا و سیما ... کارشناسی ارشد کامپیوتر -گرایش هوش مصنوعی دانشگاه مشهد... زمینه کاری : شبکه های کامپیوتری ،ویندوز 2003 سرور،سیسکو پیشرفته، لینوکس ،هک ، امنیت شبکه وموسیقی.... اینا رو بی خیال خودت خوبی !!!

ویرایش
جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
کاربردی

usb دیدنی و زیبا

 

 

 

 

 





      

                        لوگوی گوگل روی کره ماه می رود

بر اساس گزارش‌های اعلام شده شرکت گوگل قصد دارد لوگوی خود را بر روی سطح ماه حک کند.

بر اساس گزارش سایت ایتالیایی kataweb، برای این اقدام شرکت گوگل حدود یک میلیارد دلار به دولت ایالات متحده پرداخت خواهد کرد.

 در حال حاضر مقامات دولت ایالات متحده در حال بررسی این اقدام گوگل هستند و هنوز جوابی به این شرکت ارایه نکرده اند.اما برخی از کارشناسان معتقدند که به نظر نمی‌رسد که دولت آمریکا موج اعتراضات قابل پیش بینی برای حک لوگوی گوگل در کره ماه را نادیده بگیرد و بپذیرد.

ایالات متحده نخستین کشوری بود که فردی را به سطح ماه فرستاد و همواره از این اقدام و نخستین قدم‌های آرم استرانگ به عنوان ژست بین المللی استفاده می‌کند.

اما برای نخستین بار است که موضوع به گونه دیگری عنوان شده و شرکت گوگل برای افزایش محوبیت خود در بین کاربران در صدد انجام چنین اقدامی است.

شرگت گوگل در حال حاضر به عنوان پیشتازترین سایت کاربران شناخته شده است بطوریکه ??/? درصد از کل جست و جوها از طریق موتور این شرکت انجام می‌شود.

بطوریکه استفاده از موتور جستجوهای گوگل در ماه ژانویه سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ?? درصد رشد داشته است



      

                       لوگوی جدید گوگل

بیست و پنج سال پیش در چنین روزی با استفاده از پروتکل TCP/IP رایانه‌های شبکه‌ی آرپانت با یکدیگر ارتباط برقرار کردند و موتور جست‌وجوی گوگل به همین مناسبت لوگوی خود را تغییر داده است.

به گزارش سرویس فن‌آوری اطلاعات خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اول ژانویه‌ی سال ‌1983 یاد آور ابداع تاریخی است که به شکل‌گیری اینترنت مدرن منجر شد.

در چنین روزی در حدود ‌400 رایانه که به آرپانت (شبکه‌ای که بودجه‌ی آن از سوی وزارت دفاع آمریکا تامین می‌شد) متصل بودند با استفاده از پروتکل
TCP-IP با یکدیگر ارتباط برقرار کردند.



TCP/IP که مخفف Transmission control protocol internet protoclo است، مجموعه استانداردهایی است که اینترنت امروزه هنوز با به‌کارگیری آن‌ها کار می‌کند.

 





      
سلطان پول
چهارشنبه 86/10/5 | جواد وکیلی

 سخنانی از سلطان پول بیل گیتس

 

-در زندگی همه چیز عادلانه نیست بهتر است با حقیقت کنار بیائید.

-پس از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه کسی به شما رقم فوق العاده ای نمی دهد پس بهتر است برای مقام و مزایایش زحمت بکشید.

-اگر آموزگارتان سخت گیر است . اشتباه نکنید چون پس از استخدام مدیرتان سخت تر از آموزگارتان است.

-اگر در کارتان موفق نیستید والدینتان را ملامت نکنید . از اشتباهات خود درس بگیرید.

------------

-بیل گیتس در هر ثانیه 250 دلار در آمد دارد.یعنی 20 میلیون دلار در هر روز

-او می تواند نفری 15 دلار به تمامی مردم جهان بدهد و باز هم برای خودش 5 میلیون دلار بماند

-آمریکا در حدود5 هزار میلیارد دلار بدهی دارد که بیل گیتس می تواند در طول 10 سال کار کردن همه بدهی را بدهد.

 





      

مناجات خواجه عبدالله رایانه ای

ای خدا hard دلم format نما
 از فریب ناکسان راحت نما

جمله ویروسند مردمان دون
 استغیرالله مما یفترون

فایل عشقت را کپی کن در دلم
 deltree کن شاخه های باطلم

jumper روح خلائق set نما
 گام هاشان در رهت ثابت نما

گر ز انفاست دلی scan شود
 از شرور دید و دذ ایمن شود

بهر روی زرد سیمین تن فرست
 بهر دم‌های پر آستر fan فرست

ای خدا file عذابت run مکن
 با ضعیفان هیچ جز احسان مکن

از همان صبحی که اول گل دمید
 بی نیاز از cod خدایش آفرید

کارگاه آفرینش cod نداشت
 ram نبود و mouse آن همpad نداشت

عشق گل حق در دل بلبل نهاد
 بر شقایق داغ چون lable نهاد

system عشقش بری از هرerror
 گوهر مهرش در سینه همچو دُر

عشق نرم افزار راه انداز ماست
 عشق password و وصال کبریاست

خالی از عشق و محبت دل مباد
بی صفا چون عاصی intel مباد

بهتر آن باشد سرودن ول کنم
زین تن خاکی دَمی dos shell کنم
 





      

کشف اسرار گوگل - 5 راز در معروف ترین موتور جستجوی دنیا

1 -  همه‌چیز در نحوه نوشتن‌
با اطلاع از چگونگی نوشتن عبارات جستجو در موتورهای جستجو، می‌توانید اطلاعات موردنیازتان را به راحتی پیدا کنید. به عنوان مثال دستور <کلمه مورد نظر: Inurl> باعث می‌شود تا موتور جستجوی گوگل، همه صفحاتی که در آدرس url آن‌ها، کلمه مورد نظر وجود داشته باشد را برایتان فهرست کند.

2- کاربردهای تجاری
دو موتور جستجو فرعی گوگل که به تازگی
راه‌اندازی شده‌اند و هنوز واژه کالاهای تجاری، مورد استفاده قرار می‌گیرند. موتور froogle.google.com فهرست محصولات فروشگاه‌های online را تهیه می‌کند و موتورcalatogs.google.com برای نمایش و درخواست کاتالوگ محصولات به‌کار می‌رود.

3- تصویریاب
من شخصاً همیشه گوگل را به خاطر ابزار
تصویریاب‌اش ستوده‌ام. این ابزار با دریافت کلمه یا عبارتی، تصاویر موجود روی اینترنت را جستجو کرده و در نهایت آن‌هایی را که با عبارت دریافتی منطبق هستند، فهرست می‌کند. برای استفاده از این ابزار به آدرس www.google.com/imghp مراجعه نمایید.

4- ترجمه کنید
در حال حاضر، ماشین ترجمه‌ گوگل می‌تواند انگلیسی را به 5 زبان زنده دنیا ترجمه کند (امکان ترجمه بالعکس نیز وجود دارد). برای استفاده از این مترجم ماشینی به آدرس www.google.com/lauguage-tools بروید.

 

5- کاربردهای تجاری
دو موتور جستجو فرعی گوگل که به تازگی
راه‌اندازی شده‌اند و هنوز واژه کالاهای تجاری، مورد استفاده قرار می‌گیرند. موتور froogle.google.com فهرست محصولات فروشگاه‌های online را تهیه می‌کند و موتورcalatogs.google.com برای نمایش و درخواست کاتالوگ محصولات به‌کار می‌رود
.
 
برگرفته از سایت مقاله نت



 

 

 

 





      
برنامه
چهارشنبه 86/9/28 | جواد وکیلی

برنامه هفته بعد

 

دانلود کن

 





      

سامسونگ نیز به جمع سازندگان حافظه GDDR5 پیوست.

در طی کنفرانسی که در یکشنبه گذشته و در شهر سن خوزه ایالت کالیفرنیا توسط سامسونگ برگزار گردید،  این بار شرکت سامسونگ خبر از ساخت تراشه های حافظه فوق سریع GDDR5 (سری پنجم حافظه های گرافیکی با سرعت انتقال دو برابر) خود، البته پس از شرکت های Qimonda و Hynix، با اعلام دستیابی به سرعتی بیش از سرعت محصولات دو شرکت یاد شده داد.

 بنا به گزارش های رسیده، تراشه ساخته شده توسط سامسونگ قابلیت دستیابی به سرعت انتقال اطلاعات برابر با 6Gb/s را داراست و با هدف استفاده در کنسول های بازی و کارت های گرافیکی، در نیمه اول سال 2008 میلادی به تولید انبوه خواهد رسید. این نوع از حافظه ها در مراحل اولیه فروش، در پیکر بندی 16Mb x 32 یا به طور ساده تر به صورت 32 تراشه با ظرفیت واحد 16 مگابایتی عرضه خواهند شد که امکان دستیابی به پهنای باند 24 گیگابایت در ثانیه را فراهم خواهند نمود، در حالی که سریعترین تراشه های حافظه فعلی از نوع 512MB GDDR4 XDR در بهترین شرایط پهنای باندی معادل 16 گیگابایت در ثانیه را در اختیار می گذارند. 

"ما کیفیت تصاویر مجازی را تا حدی بالا خواهیم برد که هیچگاه تصوری برای آن در ذهن نبوده است،  دستیابی نرم ترین و واضح ترین انیمیشن هایی که هیچ بازیکنی تابحال آن را تجربه نکرده است" سخنانی احساسی توسط Mueez Deen، مدیر بازار یابی شرکت "نیمه هادی سامسونگ" که شروع کننده این کنفرانس بود را از نظر گذراندید.

 وی در ادامه افزود: "این نوع از حافظه ها نوعی تجربه نشده از قدرت پردازش گرافیکی را برای تولید کنندگان نرم افزار ها و بازی ها به ارمغان خواهند آورد که به کمک آن بتوانند از محدودیت های سخت افزاری در ساخت و توسعه بازی های رایانه ای و ساخت پویانمایی، رهایی یابند."

 این نوع از تراشه ها در ولتاژ کاری 1.5 ولت عمل خواهند کرد که نسبت به نسل پیشین خود و در فرکانس کاری برابر، کاهش مصرف انرژی را تا میزان 20 درصد به همراه خواند داشت. همچنین طبق گفته سامسونگ، نمونه کامل این تراشه ها در ماه گذشته به تولید کنندگان معتبر کارت های گرافیکی جهت آزمایش، فرستاده شده است که این موضوع احتمال عرضه کارت های گرافیک مجهز به GDDR5 را در آینده ای نزدیک دو چندان می کند.





      
سلام
چهارشنبه 86/9/14 | جواد وکیلی

برنامه هفته بعد

دانلود





      

باریک ترین  MP3 Player  جهان

بعد از کوچک‌ترینMP3 Player دنیا، نوبت به طراحی و تولید باریک‌ترین MP3 Player بازار جهانی رسید.

احتمالا تصور اغلب ما از باریک‌ترین دستگاه پخش موسیقی قابل حمل دنیا، دستگاه‌های
ipod سری Nano هستند. اما بهتر است بدانید که باریک‌ترین MP3 Player دنیا حتی یک میلی‌متر هم باریک‌تر از ipod‌های Nano است. این دستگاه که با نام Ixing TM-M1 به بازار معرفی شده، ضخامتی برابر 6/5میلی‌متر دارد که در واقع یک چهارم اینچ به حساب می‌آید.
این
MP3 Player در سه نسخه 1، 2 و 4گیگابایتی طراحی و تولید شده و تمام امکانات مورد نیاز کاربران را در اختیارشان قرار می‌دهد.جالب است بدانید که Ixing TM-M1 تنها 2ساعت برای شارژ شدن زمان می‌خواهد و با هر بار شارژ می‌تواند تا 10ساعت به طور مداوم موسیقی پخش کند.
باریک‌ترین
MP3 Player دنیا همچنین مجهز به رادیوی موج FM است که امکان دریافت موج 20 ایستگاه رادیویی مختلف را دارد. این محصول دارای یک صفحه نمایشگر از نوع OLED و با اندازه 5/1اینچ است که امکان نمایش و تفکیک 65هزار پیکسل رنگ را دارد.
زمان عرضه
Ixing TM-M1 هنوز اعلام نشده و هیچ اطلاعاتی هم درباره قیمت تمام‌شده باریک‌ترین MP3 Player منتشر نشده است

 

 





      
   1   2      >