سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره ما
جواد وکیلی[28]

مهندسی برق الکترونیک از دانشگاه مازندران .. دانشکده فنی و مهندسی بابل در سال 79و کارشناس فناوری اطلاعات در صدا و سیمای مرکز گرگان و کارشناس فنی حراست صدا و سیما و مسئول وب سایت صدا و سیما ... کارشناسی ارشد کامپیوتر -گرایش هوش مصنوعی دانشگاه مشهد... زمینه کاری : شبکه های کامپیوتری ،ویندوز 2003 سرور،سیسکو پیشرفته، لینوکس ،هک ، امنیت شبکه وموسیقی.... اینا رو بی خیال خودت خوبی !!!

ویرایش
جستجو
مطالب پیشین
آرشیو مطالب
لوگوی دوستان
دانشنامه عاشورا
دانشنامه عاشورا
کاربردی


      سیستم مکان یاب جهانی (Global Positioning Systems) یا GPS

. یک سیستم راهبری و مسیریابی ماهواره ای است که از شبکه ای با ۲۴ ماهواره ساخته شده است

این ماهواره ها به سفارش وزارت دفاع ایالات متحده ساخته و در مدار قرار داده شده است . این سیستم در ابتدا برای مصارف نظامی تهیه شد ولی از سال ۱۹۸۰ استفاده ی همگانی از آن آزاد و آغاز شد.
خدمات این مجموعه در هر شرایط آب و هوای و در هر نقطه از کره ی زمین در تمام ساعت شبانه روز در دسترس است. پدید آوردنگان این سیستم، هیچ حق اشتراکی برای کاربران در نظر نگرفته اند و استفاده از آن کاملا رایگان میباشد.

GPS
چگونه کار می کند؟
ماهواره های این سیستم، در مداراتی دقیق هر روز ۲ بار بدور زمین می گردند و اطلاعاتی را به زمین مخابره می کنند. گیرنده های GPS این اطلاعات را دریافت کرده و با انجام محاسبات هندسی، محل دقیق گیرنده را روی کره ی زمین محاسبه می کنند.
در واقع گیرنده زمان فرستاده سیگنال توسط ماهواره را با زمان دریافت آن مقایسه می کند. از اختلاف این دو زمان فاصله گیرنده از ماهواره تعین می گردد. حال این عمل را با داده های دریافتی از چند ماهواره دیگر تکرار می کند و بدین ترتیب محل دقیق گیرنده را با اختلافی ناچیز ( حدود ۸ سانتی متر)در میبابد.
گیرنده به دریافت اطلاعات همزمان از حداقل ۳ ماهواره برای محاسبه ۲ بعدی و یافتن طول و عرض جغرافیای، و همچنین دریافت اطلاعات حداقل ۴ ماهواره برای یافتن مختصات سه بعدی نیازمند است.

ماهواره های سیستم
۲۴ ماهواره ی GPS در مدارهای بفاصله ۳۶۶۰۰ کیلومتری از سطح دریا گردش می کنند. هر ماهواره دقیقا طی ۱۲ ساعت با سرعت ۱۱ هزار کیلومتر بر ساعت یک دور کامل بدور زمین می گردد.
این ماهواره ها نیروی خود را از خورشید تامین می کنند ولی باتری های نیز برای زمانهای خورشید گرفتگی و یا مواقعی که در سایه ی زمین حرکت می کنند بهمراه دارند. راکتهای کوچکی نیز ماهواره ها را در مسیر درست نگاه می دارند. به این ماهواره ها NAVSTAR نیز گفته می شود.
در اینجا به برخی مشخصه های جالب این سیستم اشاره می کنیم:
اولین ماهواره GPS در سال ۱۹۷۸ در مدار زمین قرار گرفت.
در سال ۱۹۹۴ شبکه ۲۴ عددی NAVSTAR تکمیل شد.
عمر هر ماهواره حدود ۱۰ سال است که پس از آن جایگزین می گردد.
هر ماهواره حدود ۲۰۰۰ پاوند وزن دارد و درازای باتری های خورشیدی آن ۵.۵ متر است.
انرژی مصرفی هر ماهواره، کمتر از ۵۰ وات میباشد.
گیرنده‌ی GPS
بسته به نوع مصرف و بودجه می توانید از گستره ی زیادی از گیرنده های GPS بهره ببرید. همچنین، باید از در دسترس بودن نقشه ی مناسب و بروز (up-to-date) برای منطقه ی مورد استفاده تان، اطمینان حاصل کنید.
امروزه بهای گیرنده های GPS بطور چشمگیری کاهش پیدا کرده و هم اکنون در اروپا با بهای برابر با یک گوشی متوسط موبایل نیز می توان گیرنده GPS تهیه کرد.
امروزه در کشورهای توسعه یافته از این سیستم جهت کمک به راهبری خودرو، کشتی و انواع وسایل نقلیه ی دیگر بهره گیری می شود.
هر چه نقشه های منطقه ای که در حافظه گیرنده بارگذاری می شود دقیق تر باشد، سرویسهای که از GPS می توان دریافت داشت نیز بهتر میشود.
برای نمونه می توان از GPS مسیر نزدیکترین پمپ بنزین، تعمیرگاه و یا ایستگاه قطار را پرسید و مسیر پیشنهادی را دنبال کرد. دقت مکانیابی این سیستم در حد چند متر است که بسته به کیفیت گیرنده تغیر می کند.
از سیستم مکان یاب جهانی می توان در کارههای چون نقشه برداری و مساحی، پروژه های عمرانی، کوهنوردی، کایت سواری، سفر در مناطق ناشناخته، کشتی رانی و قایقرانی، عملیات نجات هنگام وقوع سیل و زمین‌لرزه و هر فعالیت دیگر که نیازمند محل یابی باشد، بهره برد
 

برگرفته از سایت پارسیفا





      

WiFi برای تلفن‌های همراه

شبکه های WiFi در باندهای رادیویی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز عمل می کنند و بسته به استانداردی که دارند میتوانند دارای سرعت داده ای ۱۱ مگابیت در ثانیه (Mbps) و یا ۵۴Mbps باشند. با وجود اینکه این پهنای باند به نسبت شبکه های محلی و رایج Ethernet کمتر است، با این حال با توجه به مزایایی که دارد و نیز اینکه این پهنای باند حتی بیشتر از نیاز اغلب کاربران برای انجام کارهای روزمره می باشد، استفاده از آن بسیار فراگیر شده است.


WiFi علاوه بر استفاده برای ارتباط کامپیوترهای شخصی یا لپ تاپ در اتصال پرسرعت با اینترنت، قادر است امکان دسترسی به اینترنت یا هر شبکه دیگری را بصورت موبایل نیز فراهم نماید.
به همین علت، و بخاطر سادگی استفاده از این تکنولوژی، بیشتر تجارتها امروزه در حال استفاده از WiFi برای بخشی از شبکه های اطلاعاتی خود هستند. این تکنولوژی به کارمندان اجازه می دهد تا بطور آزاد از میان ساختمان ها تا درون اتاق جلسات عبور کنند و در عین حال به سرویسهای شبکه از طریق لپ تاپ‌هایشان دسترسی داشته باشند.
WiFi همچنین می‌تواند راهی موثر و ارزشمند به منظور توسعه شبکه های داخلی، بدون صرف هزینه سیم کشی یک دفتر بشمار رود.
Bluetooth و WiFi هر دو به عنوان تکنولوژی های عامه پسند و محبوب بی سیم، طراحی، تولید و توسط مردم انتخاب شده اند، اما هدف آنها متفاوت است و نباید آندو را به عنوان تکنولوژی های رقیب در نظر گرفت.
Bluetooth برای استفاده در یک شبکه شخصی بی سیم، برای مثال جایگزینی کابل های بین کیبورد ها و PC طراحی شده است و دارای مصرف پایین برق و برد کوتاه است. در حالی که هدف از WiFi یک شبکه محلی بی سیم بوده که برد و پهنای باند بسیار وسیعتری دارد.
شبکه های WiFi در باندهای رادیویی ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز عمل می کنند و بسته به استانداردی که دارند میتوانند دارای سرعت داده ای ۱۱ مگابیت در ثانیه (Mbps) و یا ۵۴Mbps باشند. با وجود اینکه این پهنای باند به نسبت شبکه های محلی و رایج Ethernet کمتر است، با این حال با توجه به مزایایی که دارد و نیز اینکه این پهنای باند حتی بیشتر از نیاز اغلب کاربران برای انجام کارهای روزمره می باشد، استفاده از آن بسیار فراگیر شده است.
مهمترین استاندارادهای IEEE برای WiFi در خانواده ۸۰۲.۱۱ عبارتند از:
▪ ۸۰۲.۱۱a : که با ۵GHz کار می کند و دارای حداکثر پهنای باند ۵۴Mbps است.
▪ ۸۰۲.۱۱b : که با ۲.۴Ghz کار می کند و پهنای باند ۱۱Mbps را تامین می کند.
▪ ۸۰۲.۱۱g : که با ۲.۴Ghz کار می کند و پهنای باند ۵۴Mbps را پشتیبانی می کند.
● کاربردهایی در صنعت تلفن همراه (موبایل)
موارد زیادی از کاربردهای تکنولوژی WiFi وجود دارد؛ برخی از مردم WiFi را روی Laptop و PC های خود در خانه یا محل کار استفاده می کنند. اما امروزه کاربردهای استفاده از این تکنولوژی در تلفن های همراه می تواند حتی بیشتر از استفاده در کامپیوتر ها باشد.
قابلیت Push Email می تواند یک محیط کاربردی بسیار مهم برای شرکتها باشد. با این روش شما می توانید گوشی موبایل را با Email Server شرکت مورد نظر مرتبط کرده حجم بالایی از اطلاعات را بین دستگاه موبایل و ایمیل سرور انتقال دهید. استفاده از WiFi به عنوان حاملی برای این انتقال درحالیکه سرعت download بالایی را تامین می کند به راحتی از هزینه انتقال اطلاعات با روشهای معمولی می کاهد.
VoIP (پروتوکل انتقال صدا برروی IP) تکنولوژی گسترده و مهم دیگری که امکان برقراری تماس تلفنی بر روی شبکه های کامپیوتری را ممکن می سازد. این تکنولوژی به نوبه خود می تواند به کاهش هزینه ارتباطات کمک کند.
Dual Mode Telephony، دستگاه های موبایل امروزه با استفاده از تکنولوژی WiFi قادر به برقراری تماسهایی به خوبی کیفیت تکنولوژی سلولی رایج می باشند. یکپارچگی این خصایص فواید بسیاری برای کاربران خانگی و شرکتی دارا ست، البته به شرط کاهش هزینه ها و نیز خصوصیات بیشتر. به این ترتیب شما روی موبایل خود هم سرویس اینترنت دارید و هم سرویس مکالمه تلفنی.
Internet browsing یا همان قابلیت نمایش صفحات اینترنت، از دیگر مزایای گوشی های WiFi فعال است که باید از آن یاد کرد. با پیشرفت تکنولوژی دستگاههای موبایل به صفحات نمایشگر با کیفیت بسیار بالا و انحلال رنگ بیشتری همراه شده اند.WiFi قابلیت مرور صفحات وب را با سرعت بالا فراهم کرده و بوضوع هزینه اینکار را نسبت به حالت عادی کاهش می دهد.
● آینده
WiMAX استاندارد دیگری است که توسط IEEE ۸۰۲.۱۶ مطرح شده و ارتباطات بی سیم تا شعاعی در حدود ۵۰ کیلومتر و پهنای باندی حدود ۷۰Mbps را فراهم میکند. این یک تکنولوژی جدید، بسیار مؤثر و کارا بوده و قدم بزرگتری بر فراز WiFi است.
آنچه بنظر می رسد آنست که بزودی شاهد موبایل هایی مجهز به تکنولوژی WiFi در فروشگاه ها خواهیم بود. این تکنولوژی فرصتهای کاری جدید بسیاری را برای اپراتورهای موبایل و سازنده های گوشی موبایل ایجاد خواهد کرد.
سرویس هایی نظیرPush Email ،VoIP و IMS و ... همه نسبت به آنچه احتمالآ اکنون ارائه می شوند ارزانتر خواهند شد و میزان بازده و کارایی این تکنولوژی می تواند ترافیک شبکه های موبایل را کاهش دهد.

Symbian One





      

هوش مصنوعی چیست ؟

هوش مصنوعی، شاخه‌ایست از علم کامپیوتر که ملزومات محاسباتی اعمالی همچون ادراک (Perception)، استدلال(reasoning) و یادگیری(learning) را بررسی کرده و سیستمی جهت انجام چنین اعمالی ارائه می‌دهد.


هوش مصنوعی، دانش ساختن ماشین‌‌ ها یا برنامه‌های هوشمند است. همانگونه که از تعریف فوق-که توسط یکی از بنیانگذاران هوش مصنوعی ارائه شده است- برمی‌آید،حداقل به دو سؤال باید پاسخ داد:
۱ـ هوشمندی چیست؟
۲ـ برنامه‌های هوشمند، چه نوعی از برنامه‌ها هستند؟تعریف دیگری که از هوش مصنوعی می‌توان ارائه داد به قرار زیر است:
هوش مصنوعی، شاخه‌ایست از علم کامپیوتر که ملزومات محاسباتی اعمالی همچون ادراک (Perception)، استدلال(reasoning) و یادگیری(learning) را بررسی کرده و سیستمی جهت انجام چنین اعمالی ارائه می‌دهد. و در نهایت تعریف سوم هوش مصنوعی از قرار زیر است:
هوش مصنوعی، مطالعه روش‌هایی است برای تبدیل کامپیوتر به ماشینی که بتواند اعمال انجام شده توسط انسان را انجام دهد. به این ترتیب می‌توان دید که دو تعریف آخر کاملاً دو چیز را در تعریف نخست واضح کرده‌اند.
۱ـ منظور از موجود یا ماشین هوشمند چیزی است شبیه انسان.
۲ـ ابزار یا ماشینی که قرار است محمل هوشمندی باشد یا به انسان شبیه شود، کامپیوتر است. هر دوی این نکات کماکان مبهم و قابل پرسشند. آیا تنها این نکته که هوشمندترین موجودی که می‌شناسیم، انسان است کافی است تا هوشمندی را به تمامی اعمال انسان نسبت دهیم؟ حداقل این نکته کاملاً واضح است که بعضی جنبه‌های ادراک انسان همچون دیدن و شنیدن کاملاً ضعیف‌تر از موجودات دیگر است. علاوه بر این، کامپیوترهای امروزی با روش‌هایی کاملاً مکانیکی(منطقی) توانسته‌اند در برخی جنبه‌های استدلال، فراتر از توانایی‌های انسان عمل کنند. بدین ترتیب، آیا می‌توان در همین نقطه ادعا کرد که هوش مصنوعی تنها نوعی دغدغه علمی یا کنجکاوی دانشمندانه است و قابلیت تعمق مهندسی ندارد؟(زیرا اگر مهندسی، یافتن روش‌های بهینه انجام امور باشد، به هیچ رو مشخص نیست که انسان اعمال خویش را به گونه‌ای بهینه انجام می‌دهد). به این نکته نیز باز خواهیم گشت. اما همین سؤال را می‌توان از سویی دیگر نیز مطرح ساخت، چگونه می‌توان یقین حاصل کرد که کامپیوترهای امروزین، بهترین ابزارهای پیاده‌سازی هوشمندی هستند؟
رؤیای طراحان اولیه کامپیوتر از بابیج تا تورینگ، ساختن ماشینی بود که قادر به حل تمامی مسائل باشد، البته ماشینی که در نهایت ساخته شد(کامپیوتر) به جز دسته ای خاص از مسائلقادر به حل تمامی مسائل بود. اما نکته در اینجاست که این "تمامی مسائل" چیست؟ طبیعتاً چون طراحان اولیه کامپیوتر، منطق‌دانان و ریاضیدانان بودند، منظورشان تمامی مسائل منطقی یا محاسباتی بود. بدین ترتیب عجیب نیست، هنگامی که فون‌نیومان سازنده اولین کامپیوتر، در حال طراحی این ماشین بود، کماکان اعتقاد داشت برای داشتن هوشمندی شبیه به انسان، کلید اصلی، منطق(از نوع به کار رفته در کامپیوتر) نیست، بلکه احتمالاً چیزی خواهد بود شبیه ترمودینامیک!
به هرحال، کامپیوتر تا به حال به چنان درجه‌ای از پیشرفت رسیده و چنان سرمایه‌گذاری عظیمی برروی این ماشین انجام شده است که به فرض این که بهترین انتخاب نباشد هم، حداقل سهل‌الوصول‌ترین و ارزان‌ترین و عمومی‌ترین انتخاب برای پیاده‌سازی هوشمندیست.
بنابراین ظاهراً به نظر می‌رسد به جای سرمایه‌گذاری برای ساخت ماشین‌های دیگر هوشمند، می‌توان از کامپیوترهای موجود برای پیاده‌سازی برنامه‌های هوشمند استفاده کرد و اگر چنین شود، باید گفت که طبیعت هوشمندی ایجاد شده حداقل از لحاظ پیاده‌سازی، کاملاً با طبیعت هوشمندی انسانی متناسب خواهد بود، زیرا هوشمندی انسانی، نوعی هوشمندی بیولوژیک است که با استفاده از مکانیسم‌های طبیعی ایجاد شده، و نه استفاده از عناصر و مدارهای منطقی. در برابر تمامی استدلالات فوق می توان این نکته را مورد تاُمل و پرسش قرار داد که هوشمندی طبیعی تا بدان جایی که ما سراغ داریم، تنها برمحمل طبیعی و با استفاده از روش های طبیعت ایجاد شده است. طرفداران این دیدگاه تا بدانجا پیش رفته‌اند که حتی ماده ایجاد کننده هوشمندی را مورد پرسش قرار داده اند، کامپیوتر از سیلیکون استفاده می کند، در حالی که طبیعت همه جا از کربن سود برده است. مهم تر از همه، این نکته است که در کامپیوتر، یک واحد کاملاً پیچیده مسئولیت انجام کلیه اعمال هوشمندانه را بعهده دارد، در حالی که طبیعت در سمت و سویی کاملاً مخالف حرکت کرده است. تعداد بسیار زیادی از واحدهای کاملاً ساده (بعنوان مثال از نورون‌های شبکه عصبی) با عملکرد همزمان خود (موازی) رفتار هوشمند را سبب می شوند. بنابراین تقابل هوشمندی مصنوعی و هوشمندی طبیعی حداقل در حال حاضر تقابل پیچیدگی فوق العاده و سادگی فوق العاده است. این مساُله هم اکنون کاملاً به صورت یک جنجال(debate) علمی در جریان است.
در هر حال حتی اگر بپذیریم که کامپیوتر در نهایت ماشین هوشمند مورد نظر ما نیست، مجبوریم برای شبیه‌سازی هر روش یا ماشین دیگری از آن سود بجوییم.
● تاریخ هوش مصنوعی
هوش مصنوعی به خودی خود علمی است کاملاً جوان. در واقع بسیاری شروع هوش مصنوعی را ۱۹۵۰ می‌ دانند زمانی که آلن تورینگ مقاله دوران‌ساز خود را در باب چگونگی ساخت ماشین هوشمند نوشت (آنچه بعدها به تست تورینگ مشهور شد) تورینگ درآن مقاله یک روش را برای تشخیص هوشمندی پیشنهاد می‌کرد. این روش بیشتر به یک بازی شبیه بود.
فرض کنید شما در یک سمت یک دیوار (پرده یا هر مانع دیگر) هستید و به صورت تله تایپ باآن سوی دیوار ارتباط دارید و شخصی از آن سوی دیوار از این طریق با شما در تماس است. طبیعتاً یک مکالمه بین شما و شخص آن سوی دیوار می‌تواند صورت پذیرد. حال اگر پس از پایان این مکالمه، به شما گفته شود که آن سوی دیوار نه یک شخص بلکه (شما کاملاً از هویت شخص آن سوی دیوار بی‌خبرید) یک ماشین بوده که پاسخ شما را می‌داده، آن ماشین یک ماشین هوشمند خواهد بود، در غیر این صورت(یعنی در صورتی که شما در وسط مکالمه به مصنوعی بودن پاسخ پی ببرید) ماشین آن سوی دیوار هوشمند نیست و موفق به گذراندن تست تورینگ نشده است. باید دقت کرد که تورینگ به دو دلیل کاملاً مهم این نوع از ارتباط(ارتباط متنی به جای صوت) را انتخاب کرد. اول این که موضوع ادراکی صوت را کاملاً از صورت مساُله حذف کند و این تست هوشمندی را درگیر مباحث مربوط به دریافت و پردازش صوت نکند و دوم این که بر جهت دیگری هوش مصنوعی به سمت نوعی از پردازش زبان طبیعی تاکید کند.






      
خلاصه مهمترین کلیدهای میانبر ویندوز
Esc لغو عملیات در حال انجام.
F1
 راهنما
.
F2
 در حالت عادی تغییر نام آیتم (های) انتخاب شده . در برنامه های قدیمی تر (معمولا تحت داس)ذخیره فایل جاری
.
F3
 جستجو
. F4  باز کردن لیست پایین رونده Address Bar
F5
 به روز آوری
Refresh
F6
 مانند کلید Tab بین اجزای مختلف پنجره جاری سوییچ می کند
.
 F10 پرش به منو های اصلی یک پنجره مثل
File,Edit,View,...
F11
 پنجره جاری را تمامصفحه می کند
.
PrintScreen
 در ویندوز از کل صفحه نمایش یک عکس می گیرد و آن رادر حافظه کلیپ بورد قرار می دهد و ما می توانیم در یک برنامه ویرایش عکس مثل Ms-Paint آن را Paste کنید
.
Tab
 بین اجزای پنجره جاری سوییچ می کند
.
Space
 در حالت مرورگر اینترنت اکسپلورر صفحه جاری را به پایین می برد . مثل
Page Down
BackSpace
 در حالت عادی یعنی در مرور ویندوز یک مرحله به بالاترمیرود معادل Up و در مرورگر اینترنت اکسپلورر معادل Back است
.
Home
 رفتن بهاول خط در حالت ویرایش متن و رفتن به اول صفحه در حالت مرور
.
End
 رفتن به آخرخط در حالت ویرایش متن و رفتن به آخر صفحه در حالت مرور
.
PageUp
 در حالت مرورچه در اینترنت و چه در ویندوز و معمولا همه جا صفحه به صفحه به بالا می رود
.
PageDown
 در حالت مرور چه در اینترنت و چه در ویندوز و معمولا همه جا صفحه بهصفحه به پایین می رود
.

ترکیبات کلید
Ctrl :
Ctrl+q
 در بعضی از برنامهها خروج است
.
Ctrl+w
 در اکثر برنامه هایی که چند فایل را باهم باز می کنند مثل Ms-Word, کلا Ms-Office , Adobe Photoshop ,Ms-internet Explorer, ... فایل باز شدهجاری را می بندد
.
Ctrl+e
 جستجو در مسیر جاری
.
Ctrl+r
 تازه کردن صفحه معادلکلید F5 و
Refresh
Ctrl+y
 وقتی که یک عمل به عقب باز میگردیم (Undo) این کلیدها یک عمل به جلو می روند (Redo) البته در بعضی برنامه ها معمولا محصولات آفیسمایکروسافت اینگونه هستند
.
Ctrl+I
 باز کردن قسمت علاقه مندی ها
(Favorites)
Ctrl+o
 باز کردن فایل جدید در اکثر برنامه ها معادل
File>Open
Ctrl+p
 پرینت گرفتن در اکثر برنامه ها
.
Ctrl+a
 انتخاب همه آیتم ها
.
Ctrl+s
 در اکثربرنامه ها ذخیره فیل جاری
.(Save)
Ctrl+d
 در اینترنت اکسپلورر صفحه باز شدهجاری را به علاقه مندی ها اضافه می کند معادل Favorites>Add to Favorites و درویندوز هم آیتم (آیتم های) انتخاب شده را پاک می کند
.
Ctrl+f
 جستجو
.
Ctrl+h
 معادل History  ابته در ویرایشگر نوت پد معادل Find / Replace است
Ctrl+l دراینترنت اکسپلورر معادل File>Open است.
Ctrl+z
 بازگشت به آخرین عملیات انجامشده
(Undo)
Ctrl+x
 انتقال (برش) آیتم مورد نظر در حافظه کلیپبورد
.(Cut)
Ctrl+c
 کپی آیتم مورد نظر در حافظه کلیپبورد
.(Copy)
Ctrl+v
 فراخوانی آیتممورد نظر از حافظه کلیپبورد
.(Past)
Ctrl+b
 پنجره سازماندهی علاقه مندیها (Organize Favorites) را باز می کند
.
Ctrl+n
 در اینترنت اکسپلورر (تقریبا تمامیمرورگرها) یک پنجره جدید باز می کند
.
Ctrl+F1
 در اکثر برنامه ها ی مختلفراهنمای برنامه را باز می کند
.
Ctrl+F4
 باز کردن لیست پایین رونده Address Bar در مرورگر اینترنت اکسپلورر و مرورگر ویندوز
.
Ctrl+F10
 باز کردن منو های بالایپنجره برنامه ها مثل
File,Edit,...
Ctrl+BackSpace
 موقع ویرایش متن همان کار BackSpace را انجام می دهد با این تفاوت که به جای پاک کردن کاراکتر به کاراکترکلمه به کلمه پاک می کند
.
Ctrl+5
 معادل Select All در اکثر ویرایشگر های متنی
.
Ctrl+Home
 درحالت ویرایش مکان نما را به اول صفحه انتقال می دهد
.
Ctrl+End
 درحالت ویرایش مکان نما را به آخر صفحه انتقال می دهد
.
Ctrl+Insert
 کپیآیتم(های) انتخاب شده در حافظه کلیپ بورد(Copy).
 
ترکیبات کلید Alt :
Alt+A
 باز کردن منوی علاقه مندی ها و قرار گرفتن بر روی
Add to Favorites
Alt+D
 انتقال مکان نما به
Address Bar
Alt+F4
 بستن پنجره جاری
.
Alt+Space Bar
 معادل راست کلیک بر روی نوار عنوان پنجره جاری
.
Alt+Esc
 پیمایش بین پنجره های باز جاری
.
Alt+Tab
 سوییچ کردن بین پنجره های باز جاری
.
Alt+BackSpace
 در بعضی از ویرایشگرها معادل Undo عمل می کند معمولاویرایشگرهای قدیمی و تحت داس

Alt+Home
 در مرورگر اینترنت اکسپلورر به صفحهخانگی پرش می کند
.
Alt+Right Arrow
 معادل Forward در مرورگر ویندوز
.
Alt+Left Arrow
 معادل Back در مرور گر ویندوز
.
Alt+Number
 ترکیب کلید Alt به همراه زدن یک عدد از قسمت سمت راست صفحه کلید در حالت ویرایش یک کاراکتر معادلکد اسکی عدد وارد شده نمایش می دهد . مثلا اگر Alt را نگه داشته و 789 را وارد کنیمپس از رها کردن کلید Alt این کاراکتر نمایش داده می شود
: § .
Alt+Enter
 متعلقات (Properties) آیتم(های) انتخاب شده را نمایش می دهد
.
Alt+PrintScreen
 از پنجره جاری یک عکس تهیه می کند و به حافظه کلیپ بورد انتقال می دهد
.

ترکیبات کلید
Shift :
Shift+F10
 معادل راست کلیک
.
Shift+Del
 پاک کردن کامل آیتم (های) انتخاب شده .یعنی بدون این که به سطل بازیافت انتقال یابدپاک می شود
.
Shift+tab
 وارونه کاری که Tab انجام می دهد
.
Shift+Insert
 فراخوانی اطلاعات از حافظه کلیپبورد
(Paste)

ترکیبات
WinKey :
خود WinKey باز شدن منوی Start در ویندوز
.
WinKey+E
 باز کردن My Computer در حالت
Folders.
WinKey+R
 باز کردن پنجره
Run.
WinKey+U
 باز کردن پنجره
Utility Manager.
WinKey+D
 نمایش دسکتاپ معادل
Show Desktop
WinKey+F
 جستجو
.
WinKey+Ctrl+F
 جستجوی یک کامپیوتر در شبکه
.
WinKey+L
 قفل کردن کامپیوتریا رفتن به حالت
Swich User
WinKey+M
  تمامی پنجره های باز را Minimize میکند
.
WinKey+Shift+M
 تمامی پنجره های Minimize شده را Restore می کند.


خوب حالا ممکنه که بخواهید جایی را با ماوس کلیک کنید (البته با استفاده ازصفحه کلید) و یا این که آیکن های روی دسکتاپ را جابجا کنید .
برای این کار درسیستم عامل های ویندوز مایکروسافت یک کلید میانبر قرار دارد که توسط آن می توانتمامی عملیاتی را که با ماوس انجام می دهیم بوسیله صفحه کلید هم انجام دهیم
.
خوب برای فعال کردن این قسمت کلید های Shift+Alt سمت چپ را با هم نگه داشته وکلید NumLock را فشار می دهیم
.
پس از انجام این عمل یک بوق از بیزر (بلند گویداخل کیس) به صدا در می آید و یک پنجره باز می شود که سه کلید Ok,Cancel,Settings دارد بر روی Settings کلیک کنید .در پنجره ای که باز می شود قسمت Use MouseKeys رافعال کنید .سپس بر روی Ok کلیک کنید .بعد از انجام این مراحل یک شکل ماوس کوچک ومشکی رنگ کنار ساعت شما اضافه می شود و با روشن بودن NumLock حالت شبیه سازی ماوسفعال می شود
.
حالا چطوری باهاش کار کنیم ؟

خوب بعد از فعال سازی شبیه سازماوس به سراغ کار کردن با آن می پردازیم
...
کلید های 12346789 برای جابجاییاشاره گر ماوس به کار می روند
.
کلید 5 برای کلیک ماوس به کار می رود .حتما اینسوال براتون پیش می آید که کلیک راست یا چپ و یا وسط ؟؟؟

برای این کار در قسمتپایین کنار ساعت مشخص است که چه کلیکی را انجام می دهد .برای تغییر این وضعیت کلید - کلیک را به راست تغییر می دهد و کلید * کلیک را به وسط تغییر می دهد و کلید / کلیک را باه چپ تغییر می دهد
.
Drag &Drop :
برای انجام این عملیاتکلید + را بر روی آیتم (های) اتنخاب شده میزنیم(Drag) سپس با اشاره گر ماوس را بهجایی که می خواهیم می بریم و برای رها کردن (Drop) کلید 0 را میزنیم.
 






      

 

ترفندهای جدید در کامپیوتر

قصد داریم تا هم اکنون یک ترفند بسیار جالب و کاربردی را به شما معرفی کنیم. با استفاده از این ترفند و دریافت فایلهای کوچکی که برای شما آماده کرده ایم میتوانید تنها با راست کلیک بر روی آیکن My Computer خود به تمامی قسمتهای اصلی ویندوز همانند Serach ، Disk Cleanup ، Control Panel ، Registry ، Servieces ، System Restore ، Logoff ، Shutdown ، Resart و بسیار از موارد کاربردی دیگر دسترسی داشته باشید. این عملیات همگی از طریق فایلهای رجیستری قرار داده شده صورت میگیرد. این ترفند و دریافت و اجرای فایل ها را جدأ به شما پیشنهاد میکنیم چرا که به سادگی و با یک راست کلیک میتوانید تمام ویندوز خود را پیش رو داشته باشید!

ابتدا دقت کنید:
هر یک از فایلهای رجیستری مربوطه را با استفاده از لینک دانلود داده شده دریافت کنید ، سپس هر یک را اجرا نمایید و به سوالی که از شما پرسیده میشود پاسخ
Yes دهید. بلافاصله تغییرات اعمال میشود و میتوانید با راست کلیک کردن بر روی My Computer تغییر را مشاهده کنید.
دقت فراوان هم کنید برای دریافت فایلهای زیر حتما از مروگر اینترنت اکسپلورر یا از یک دانلود منیجر استفاده کنید. در مرورگرهایی همچون فایرفاکس و اپرا امکان دانلود این فایلها وجود ندارد.

افزودن
Search ، Registry ، System Restore ، Services ، LogOff ، Reboot ، Shutdown ، Device Manager ، Control Panel ، Add/Remove Programs به راست کلیک My Computer
دانلود: http://www.tarfandestan.com/files/MajorControl[Tarfandestan.com].reg

افزودن
Drive Cleanup به راست کلیک My Computer
دانلود: http://www.tarfandestan.com/files/DriveCleanup[Tarfandestan.com].reg

افزودن
Event Viewer به راست کلیک My Computer
دانلود:
http://www.tarfandestan.com/files/EventViewer[Tarfandestan.com].reg

 

 





      
مژده مژده
یکشنبه 86/3/20 | جواد وکیلی

بسمه تعالی

وبلاگ جامعه القرآن شهر فاضل آباد از همین امروز طراحی و آماده بازدید می باشد.

http://ghoraan.pib.ir

http://ghoraan.aftablog.ir

تحت میزبانی سایت آفتاب لاگ

 

 

 





      
<      1   2