یک پیرزن سوئدی سریع‌ترین سرعت دسترسی به اینترنت را در دنیا دارد

استکهلم ، سوئد : سیگبریت لوثبرگ Sigbritt Lothberg یک تازه‌وارد به  دنیای اینترنت است ولی این پیرزن 75 ساله سریع‌ترین سرعت دسترسی به اینترنت را در دنیا دارد. وی می‌تواند از طریق فیبر نوری با سرعت 40 گیگابیت در ثانیه به اینترنت متصل شود. مقامات شهر Karlstad که وی در آن زندگی می‌کند ، این موضوع را تأیید کرده‌اند.

وی می‌تواند در کمتر از 2 ثانیه یک فیلم کامل را دانلود کند که هزاران بار سریع‌تر از سرعت کاربران عادی اینترنت است.

او این سرعت دسترسی را مدیون پسر خود است. پسر این پیرزن -پیتر- با همکاری یکی از دوست اندر کاران شبکه مخابراتی شهر کارل‌استاد ، یک تکنیک مدولاسیون ابداع کرده‌اند که به یاری آن می‌شود بدون هیچگونه دستگاه گیرنده واسطه‌ای ، اطلاعات را بین دو روتور با فاصله 1240 مایل از هم ، انتقال داد.

پیتر لوثبرگ که یک متخصص شبکه است در این مورد می‌گوید: «ما می‌خواستیم نشان بدهیم که هیچ محدودیتی در سرعت اینترنت وجود ندارد.»

جالب است بدانید که این پیرزن پیش از این کامپیوتری نداشت و در حال حاضر فقط برای خواندن روزنامه‌ها به اینترنت متصل می‌شود.

سرعت دسترسی بالای این پیرزن بازتاب زیادی در سایت‌های خبری داشته است و مطالب جالبی در مورد وی نوشته شده است ، مثلا «گرگوری سالیوان» نویسنده یک سایت آی‌تی در پستیبا عنوان «سیگبریت لوثبرگ ، با من عروسی می‌کنی؟» ، از این پیرزن 75 ساله تقاضای ازدواج کرده است و از او خواسته علیرغم همه موانع عرفی و فاصله فیزیکی که از هم دارند ، با هم ازدواج کنند.

قطعا این پیرزن اگر بتواند از دست خواستگاران غربی‌اش خلاص شود ، نمی‌تواند مانع خواستگاران جوان آی‌تی‌دوست ایرانی شود!