برخی اصطلاحات نوت‌بوک

CPU Cache حافظه کوچکی است با سرعت زیاد که اطلاعاتی که مورد مصرف زیاد دارند را در خود ذخیره می‌کند.

Centrino:  ترکیبی است از CPU، تراشه‌های برداصلی و ارتباط شبکه بی‌سیم که در عین مصرف کمتر باتری و تولید حرارت کمتر، از سرعت بالایی نیز برخوردار است.

Sonoma: نوعی پردازنده Intel Centrino که دارای 2MB Cache و BUS 533 است.

Dothan: نوعی پردازنده Intel Centrino که دارای 2MB Cache و BUS 400 است.

Tablet PC: این دستگاه نوعی نوت‌بوک به حساب می‌آید که دارای صفحه نمایش لمسی است و به کاربر این امکان را می‌دهد که بدون استفاده از صفحه کلید بتواند از این دستگاه استفاده کند.

(Wi-fi(802.11:  مخفف Wireless Fidelity که یک استاندارد شبکه بی‌سیم است و در بازه فرکانس 2.4 الی 5 گیگاهرتز عمل کرده و دارای 3 استاندارد به شرح زیر است:

802.11b با فرکانس 2.4 GHz و با سرعت 11 MBPS کار می‌کند.

802.11g با فرکانس 2.4 GHz و با سرعت 54 MBPS کار می‌کند.

802.11a با فرکانس 5GHz و با سرعت 54 MBPS کار کرده و با b و g سازگار ولی پرهزینه است.

PCMCIA: یک شکاف استاندارد به اندازه کارت اعتباری است که جهت اضافه کردن مودم، شبکه و ... به نوت‌بوک استفاده می‌شود.

Serial Advance Tech. Attachment) :SATA) جدیدترین اینترفیس که بعد از PATA آمده و مشکل ایجاد حرارت را ندارد و سرعت آن نیز از 133 Mbps در UATA به 150 Mbps و در مدل SATA2 به 300Mbps می‌رسد.

DVD :HD DVD با ظرفیت بالا است که تصویر شفافتر، رنگ‌های واقعی‌تر، صدای دیجیتال و ظرفیت 45 گیگابایت را دارد. کمپانی‌های HP، Sanyo، NEC و Toshiba از آن استفاده می‌کنند.

Blu-ray: تکنولوژی جدید دی‌وی‌دی‌که امکان پخش دی‌وی‌دی‌‌های با کیفیت بالا (HD) را می‌دهد. دارای ظرفیت 100 گیگابایت که در آینده به 200 گیگابایت خواهد رسید. کمپانی‌های پاناسونیک، سامسونگ، هیتاچی، دل، اپل، سونی از آن استفاده می‌کنند.

- HD DVD و Blu-ray جهت ذخیره فیلم‌های طولانی که با دقت خیلی بالا تولید می‌شوند و تلویزیون های HD استفاده می‌گردند.

Core Duo: پردازنده جدید اینتل شامل دو هسته مرکزی و یک پردازنده که دارای سرعت بسیار بالا‌تر و مصرف کمتر باتری بوده و دارای 2MB Cache و BUS 667 است.

Core Solo: همان تکنولوژی Core Duo با این تفاوت که تک هسته‌ای می‌باشد.

 Truelife Briteview Truebrite Xbrite: تکنولوژی جدید صفحه نمایشگر است که امکان نمایش با شفافیت بالا و رنگ‌های واقعی‌تر را می‌دهد.