راه‌اندازی نخستین رادیوی اینترنتی ایران

سایت شبکه‌ «ایران صدا»، به عنوان نخستین رادیوی اینترنتی ایران راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش ایسنا، در این مراسم که عصر امروز، ساعت 13، در ساختمان شهدای رادیو سازمان صداوسیما برگزار می‌شود، عزت‌الله ضرغامی (رئیس سازمان صداوسیما)، دکتر حسن خجسته (معاون صدا) و جمعی از دیگر معاونان و مدیران رسانه ملی حضور دارند.
سایت شبکه‌ «ایران صدا»، پیش از این قرار بود در سالروز ولادت امام رضا(ع)-اول آذرماه- راه‌اندازی شود که این مراسم به تاخیر افتاد؛ پس از آن اوایل اردیبهشت ماه 87 زمان راه‌اندازی «ایران صدا» اعلام شد که این تاریخ نیز لغو و به یکباره دوشنبه (هشتم بهمن ماه) بهترین زمان برای راه‌اندازی نخستین رادیوی اینترنتی ایران اعلام ‌شد.
سایت شبکه‌ «ایران صدا»،به آدرس اینترنتی www.Iranseda.ir توسط حمیدرضا صحراگرد مدیریت می‌شود که «‌رادیو ایران صدا» را صدای رسمی جمهوری اسلامی ایران در فضای وب معرفی می‌کند و هدف اصلی راه‌اندازی این رادیو را رساندن پیام جمهوری اسلامی ایران به تمام مردم جهان، تعامل با فارسی زبان‌ها و علاقه‌مندان به ایران و اطلاع‌رسانی در مورد موضوعات روز بدور از هر گونه جهتگیری می‌داند.
مدت زمان برنامه‌های «ایران صدا»، نسبت به برنامه‌های سایر شبکه‌های رادیویی کشور کوتاه‌تر است؛ به طوری که این شبکه حتی در کشورهایی با حداقل امکانات اینترنتی نیز قابل دریافت خواهد بود.
در رادیو ایران صدا 6 کانال 24 ساعته مستقل و زنده وجود دارد. این کانال‌ها به شکل تخصصی تولیدات رادیویی کشور در عرصه موسیقی، سخنرانی، قرآن، نمایش و گفت‌وگو را عرضه خواهند کرد.
کانال مجزایی نیز به محصولات تولید شده در همین رادیو اختصاص خواهد داشت