کشف اسرار گوگل - 5 راز در معروف ترین موتور جستجوی دنیا

1 -  همه‌چیز در نحوه نوشتن‌
با اطلاع از چگونگی نوشتن عبارات جستجو در موتورهای جستجو، می‌توانید اطلاعات موردنیازتان را به راحتی پیدا کنید. به عنوان مثال دستور <کلمه مورد نظر: Inurl> باعث می‌شود تا موتور جستجوی گوگل، همه صفحاتی که در آدرس url آن‌ها، کلمه مورد نظر وجود داشته باشد را برایتان فهرست کند.

2- کاربردهای تجاری
دو موتور جستجو فرعی گوگل که به تازگی
راه‌اندازی شده‌اند و هنوز واژه کالاهای تجاری، مورد استفاده قرار می‌گیرند. موتور froogle.google.com فهرست محصولات فروشگاه‌های online را تهیه می‌کند و موتورcalatogs.google.com برای نمایش و درخواست کاتالوگ محصولات به‌کار می‌رود.

3- تصویریاب
من شخصاً همیشه گوگل را به خاطر ابزار
تصویریاب‌اش ستوده‌ام. این ابزار با دریافت کلمه یا عبارتی، تصاویر موجود روی اینترنت را جستجو کرده و در نهایت آن‌هایی را که با عبارت دریافتی منطبق هستند، فهرست می‌کند. برای استفاده از این ابزار به آدرس www.google.com/imghp مراجعه نمایید.

4- ترجمه کنید
در حال حاضر، ماشین ترجمه‌ گوگل می‌تواند انگلیسی را به 5 زبان زنده دنیا ترجمه کند (امکان ترجمه بالعکس نیز وجود دارد). برای استفاده از این مترجم ماشینی به آدرس www.google.com/lauguage-tools بروید.

 

5- کاربردهای تجاری
دو موتور جستجو فرعی گوگل که به تازگی
راه‌اندازی شده‌اند و هنوز واژه کالاهای تجاری، مورد استفاده قرار می‌گیرند. موتور froogle.google.com فهرست محصولات فروشگاه‌های online را تهیه می‌کند و موتورcalatogs.google.com برای نمایش و درخواست کاتالوگ محصولات به‌کار می‌رود
.
 
برگرفته از سایت مقاله نت