سامسونگ نیز به جمع سازندگان حافظه GDDR5 پیوست.

در طی کنفرانسی که در یکشنبه گذشته و در شهر سن خوزه ایالت کالیفرنیا توسط سامسونگ برگزار گردید،  این بار شرکت سامسونگ خبر از ساخت تراشه های حافظه فوق سریع GDDR5 (سری پنجم حافظه های گرافیکی با سرعت انتقال دو برابر) خود، البته پس از شرکت های Qimonda و Hynix، با اعلام دستیابی به سرعتی بیش از سرعت محصولات دو شرکت یاد شده داد.

 بنا به گزارش های رسیده، تراشه ساخته شده توسط سامسونگ قابلیت دستیابی به سرعت انتقال اطلاعات برابر با 6Gb/s را داراست و با هدف استفاده در کنسول های بازی و کارت های گرافیکی، در نیمه اول سال 2008 میلادی به تولید انبوه خواهد رسید. این نوع از حافظه ها در مراحل اولیه فروش، در پیکر بندی 16Mb x 32 یا به طور ساده تر به صورت 32 تراشه با ظرفیت واحد 16 مگابایتی عرضه خواهند شد که امکان دستیابی به پهنای باند 24 گیگابایت در ثانیه را فراهم خواهند نمود، در حالی که سریعترین تراشه های حافظه فعلی از نوع 512MB GDDR4 XDR در بهترین شرایط پهنای باندی معادل 16 گیگابایت در ثانیه را در اختیار می گذارند. 

"ما کیفیت تصاویر مجازی را تا حدی بالا خواهیم برد که هیچگاه تصوری برای آن در ذهن نبوده است،  دستیابی نرم ترین و واضح ترین انیمیشن هایی که هیچ بازیکنی تابحال آن را تجربه نکرده است" سخنانی احساسی توسط Mueez Deen، مدیر بازار یابی شرکت "نیمه هادی سامسونگ" که شروع کننده این کنفرانس بود را از نظر گذراندید.

 وی در ادامه افزود: "این نوع از حافظه ها نوعی تجربه نشده از قدرت پردازش گرافیکی را برای تولید کنندگان نرم افزار ها و بازی ها به ارمغان خواهند آورد که به کمک آن بتوانند از محدودیت های سخت افزاری در ساخت و توسعه بازی های رایانه ای و ساخت پویانمایی، رهایی یابند."

 این نوع از تراشه ها در ولتاژ کاری 1.5 ولت عمل خواهند کرد که نسبت به نسل پیشین خود و در فرکانس کاری برابر، کاهش مصرف انرژی را تا میزان 20 درصد به همراه خواند داشت. همچنین طبق گفته سامسونگ، نمونه کامل این تراشه ها در ماه گذشته به تولید کنندگان معتبر کارت های گرافیکی جهت آزمایش، فرستاده شده است که این موضوع احتمال عرضه کارت های گرافیک مجهز به GDDR5 را در آینده ای نزدیک دو چندان می کند.