بازگرداندن ویندوز خراب شده به حالت قبل

آخرین راه نجات ویندوز با استفاده از System Restore ! ویندوز را برای مواقع اضطراری آماده کنید!
شرکت سازنده ویندوز
Micrososoft ابزاری به نام System Restore را در ویندوز قرار داده است که از جمله کارکرد های آن بازیابی و جلوگیری از هنگ شدن ویندوز در مواقع حساس و اضطراری است. System Restore در حقیقت تنظیمات صحیح ویندوز را به خاطر می سپارد و آن را در محلی در دیسک سخت برای مواقع اضطراری ذخیره می کند و با بازیابی کردن این اطلاعات می توان از بروز مشکل جلوگیری کرد .

اولین گزینه سیستم ریستور یعنی
RESTORE MY COMPUTER TO AN EARLIER TIME ویندوز را به حالت قبل باز گرداند و دومین گزینه یعنی Create Restore Points می توان ریستور پوینتی ایجاد کرد.
برای استفاده از این قابلیت مراحل زیر را دنبال کنید :
1- منوی
START را انتخاب کنید ALL PROGRAMS را کلیک و پس از آن Accessories را انتخاب کنید .سپس System Tools را بر گزینید و System Restore را کلیک کنید.
2-
RESTORE MY COMPUTER TO AN EARLIER TIME را کلیک کنید .
3- تاریخی را که در آن کامپیوتر خوب کار می کرده است را کلیک کنید .
4- اطمینان حاصل کنید که تمام فایلهای باز را ذخیره کرده اید و پس از آن
NEXT را کلیک کنید . در این حالت سیستم عملیات بازیابی و بازگشت به قبل را آغاز می کند .پس از اتمام سیستم مجددا راه اندازی خواهد شد .
پس از بازگشت به ویندوز پنجره ای باز می شود که با زدن
OK به محیط ویندوز وارد می شوید . برای ساختن یک Restore Points به مسیر قبل رفته و این بار گزینه Create Restore Points را انتخاب کنید و با کلیک بر روی NEXT به قسمت بعد رفته و نامی را برای Restore Points جدید انتخاب کنید و حال گزینه Create را کلیک کنید پس از چند لحظه کل تنظیمات ویندوز ذخیره می شود . از این پس در صورت بروز مشکل هنگام بوت ویندوز باید کلید F8 را پایین نگاه داشت و با انتخاب گزینه Last Known Good Configouration ویندوز را به حالت قبل باز گرداند .
پس از این به بعد بهتر است قبل از انجام هر تغییری و نصب هر برنامه ای که نصب آن امکان دارد تغییراتی را در ویندوز اعمال نماید ( مانند آنتی ویروسها ، فایروالها و...) ، برای جلوگیری از خراب شدن ویندوز یک
Restore Points ایجاد نمائیم